Köpvillkor

Vid beställning träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till din registrerade mailadress. Beställda produkter förblir Hydrorepairs egendom till dess de till fullo är betalda.
Din order kommer att skickas från vårt lager. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår Kundservice för att om möjligt ändra din order.
Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Du har självfallet rätt att avboka din order om du så önskar. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maximalt antal per kund överskridits eller av andra uppenbara skäl.
Vi ingår endast avtal med myndig person och juridisk person. Samtliga priser anges inklusive moms. Eventuella avgifter för frakt och postförskott kan tillkomma, vilket framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset. Leveranstiden till kund är normalt 1-4 dagar från orderdatum. Varor som finns i lager och beställs före klockan 12:00 vardagar levereras normalt vardagen efter hos DHL ombud. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Vid frågor angående leveranstider ring eller maila oss. Avvikelser i leveranstider kan förekomma där DHL inte har daglig utkörning.

Om du ångrar dig

Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp från att du tagit emot varan

Du har rätt att undersöka varan men den ska returneras i originalförpackning och i säljbart skick

Du betalar returfrakt och eventuellt avdrag för värdeminskning och hantering

Du ska kunna visa att varan är köpt hos oss

Du som inte hämtar ut din vara utan att meddela oss om skälig orsak betalar full fraktkostnad samt eventuella hanteringskostnader

Ångerrätten gäller inte

Nedladdade manualer

Avtalad telefonsupport

Specialbeställda varor efter muntlig eller skriftlig överenskommelse

Kontaktvägar vid reklamationer

Telefon: 010-20 700 40 växeln är bemannad dygnet runt alla dagar

E-post: support@spasupport.se

Besök vårt lager på gatuadressen: Hydrorepair Sverige AB | Vasavägen 11 | 582 20 Linköping*

Tillvägagångssätt vid reklamationer

Efter att vi mottagit reklamationen får du via e-post en returhandling

Med returhandlingen kan du utan kostnad lämna den felaktiga varan på valfritt DHL ombud, du hittar ditt närmsta ombud här: DHL Service Point

Vi ersätter med ny vara eller återbetalning

Du kan också efter överenskommelse besöka vårt lager för att byta eller returnera varan, gatuadressen är: Vasavägen 11 | 582 20 Linköping*

Du kan läsa mer om dina rättigheter här: Distansavtal och avtal utanför affärslokaler

 

*Öppettider kan variera